Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Fantastiskt av Socialtjänsten

Publicerad 2013-03-04 20:42:00 i Socialtjänsten

Mailade till Socialtjänsten igårkväll, om hur hemskt
allt har blivit sen Utredningarna presenterades.
 
Och idag, när barnen och jag kommit hem, berättar äldsta dottern att Socialtjänsten
(våra kontakter) varit på båda tjejernas skolor. Och pratat med dom.
Om utredningarna.
 
Detta med anledning av hur dom reagerat/betett sig dom senaste dagarna.
Hur dom tydligen fått ta del av delar av utredningarna... berättade av x, med hans vinkling.
 
Dvs helt galet.
 
Så socialtjänsten tog det med sin chef, och beslutade alltså idag att åka till skolorna.
Helt oanmälda för barnen, bara rektorerna som visste, och hämtade respektive barn,
för att höra vad Socialtjänsten hade att berätta.
(äldsta dottern hann tänka "vad har jag nu gjort")
 
För att inte "suffleras" av x... eller kanske mig -vilket inte gjorts hittills,
 
Det var inga långa besök, utan när dom var klara med sitt mission, så åkte dom därifrån.
 
& väl tillbaka på Socialtjänsten, mailade dom mig och x.
 
Så när tjejerna berättat, förstod jag att jag troligen hade mail att läsa.
Och ja. där var det.
 
"
Hej,
Med anledning av att vi kommunicerat utredningarna med er och den situation er familj befinner er i, beslutade jag och xx (den andra utredaren), tillsammans med enhetschef xx idag att träffa "dotter 1 och dotter 2" för att informera dem om utredningen.
Vi har därför varit på xxskolan och xxskolan idag
 
Vi fokuserade på hur ut (huvudansvarig för utredningen) och xx (den andra utredaren) gått till väga för att samla informationen som delges i utredningen. Det vill säga att vi uteslutit samtal med pappa, mamma samt berört barn. Detta med anledning av att vi ville samla en bild av just det barnets situation utan att blanda in mammas eller pappas synpunkter. Vidare att informationen som kommit till socialtjänstens kännedom hämtats ifrån skolperssonal, samt en familjemedlem dvs xx (storebror som bor på heltid hos mig) 
 
Vi har också klargjort för flickorna att de som "tycker saker" och gör bedömningar i utredningen är uteslutande ut och xx (utredarna)
 
Har någon av er några frågor kring dessa samtal går det bra att höra av sig till mig.
 
****
Trodde till en början att detta var början på slutet på av det skitet vi haft.
Men så var det inte.
När vi ätit mat och jag hade plockat undan, var allt trist igen.
Och tjejerna gick...
 
Men jag är tacksam för att Socialtjänsten är så "om sig och kring sig" som dom är, och gör sitt
yttersta för att det ska bli så bra som möjligt.
INGET lämnas till slumpen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Minksy

Publicerad 2013-03-05 16:53:35

Måste säga att jag e imponerad av soc agerande och deras engagemang.

Svar: Ja, dom är idoga!
The J

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela