Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Fy faan

Publicerad 2013-03-22 08:16:00 i Jag

 

Ärligt talat.

Jag. Orkar. Snart. Inte. Med. Mig. Själv.

Måste snart kamma till mig.
Fast jag tror inte det går.

Har ett ständigt obehag i själen som skaver som ett j-a skoskav.

Latent ilska som bubblar.

Och så har jag lust att skrika rakt ut.

Mina döttrar har helt avpolleterat mig.
Hatar mig uppenbarligen.
Vill inte vara hos mig.
Inte träffa mig.
Inte någonsin.

Ja, så är det kanske inte.
På riktigt.

Men det är det jag får höra.
Varje dag.

Via sms och telefonsamtal.

Som "droppen utholkar stenen"..

(Kan inte ens skriva om det utan att börja gråta)

Jag får höra att det kommer ändras, när "allt är över". "När vi får hjälp"..

Men tills dess då???

Hur ska jag som mamma. Som älskar dom oändligt, bara förlika mig, att det blir bra??? Nångång?

Nu då?
Det har pågått så länge.
Min själ äts upp.
Mitt hjärta förblöder.

Fy fan!!!

 

Kommentarer

Postat av: Minksy

Publicerad 2013-03-22 16:57:44

Kram
Kan inte säga att jag förstår men jag känner med dig. Jag kan bara ana smärtan som salt i ett öppet sår av dem man älskar som mest.

Jag hoppas verkl verkl att vändningen är mkt nära nu.

Kram

Postat av: Jag

Publicerad 2013-03-23 08:46:24

Tack.. Det är rent ut sagt åt helvete. Men det går. Och när det inte går, går det också..
För det finns inget val!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-23 22:42:35

Jag känner igen mig. Kan blir arg och besviken när jag hör dina ord. Har du, jag och andra inte rätt att må bra, att bli behandlad med medmänsklighet och respekt.

Postat av: Uhlrica

Publicerad 2013-03-24 20:38:02

Det är inte tjejerna som talar det är han som manipulerar dom. Hoppas hoppas så mycket att beslut kommer fort nu, så tjejerna får bli sig själva igen och får en trygghet hos dig.
Tänker på dig och skickar styrkekramar i massor. KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela