Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Mupp!!

Publicerad 2013-03-16 20:34:56 i x-et -en psykopat

Tjejerna kom inte på fredagen.
Knappt under hela lördagen heller.

Döttrarna kom iaf 1830.
Lagom t tacosen.

Dom var i bra sinnesstämning.

Åt och pratade.

Yngsta tackade för maten tom.

Dom hade varit i ett köpcentrum idag..
Happ.

Plötsligt kom dom på att dom skulle dom ha lördagsgodis.

Jag sa nej.

Dom hade ju inte varit här, och nån ordning får det vara.

Då var jag orättvis & dum.

Men ni var ju i det där köpcentret och fick yougurtglass/godis idag, sa jag.

Inte lillasyster sa Storasystern.

- Hon spelade match????

????!!!

Minsann sa jag. Minsann...
Där ser man... Där ser man.

Nu försökte hon ändra sig.

Jag log, sa att det var intressant...

Hon försökte ändra det hon just sagt.
Men nä, "skadan" är redan skedd.

Nu känner jag mig både förbannad & ytterligare ljugen för.

X tar nu med dottern på aktiviteter bakom ryggen på mig, men låter det vara dottern som driver det.

Och det under tid, när hon ska vara här.

Hon går fr fritids.
Går sen hem hit och sen hem t honom för att sen träna.

Jag avbröt ju den aktiviteten, för att han var där..
För att han har sån makt där han kan.

& nu gör han det igen!

Fy fan, så dum han är..

Kommentarer

Postat av: Minksy

Publicerad 2013-03-16 22:36:07

Katastrofalt korkat. IGEN.

Som sagt, han målar in sig FORT i hörnet. Begriper han inte det? Eller försöker han slå rekord i dumhet nu när snöret dras åt?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela