Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Beskedet har sjunkit in lite

Publicerad 2013-05-21 09:45:00 i Familjerätten

& jag gläds så åt att ÄNTLIGEN få det på papper,
från instansen (Familjerätten) som gått igenom vårt liv och leverne med lupp.
 
-Att x inte är lämplig. ALLS!
 
Så mycket vånda. Så många tårar. Så mycket kämpande.
 
Det är inte över ännu. Men det är en bra bit på väg.
 
Pratade med min Advokat igår, och han var förvånad.
Inte över den egentliga utgången av utredningen, då han haft dåliga vibbar
av x från första (och enda) mötet.
 
Men att Socialtjänsten och Familjerätten var så eniga.
Och att det är till min fördel.
Det är VÄLDIGT svårt att få Enskild Vårdnad i dagens Sverige.
 
Men jag ger mig f-n inte.
 
Den där DJÄVULEN (aka x) ska INTE "vinna" detta,
genom att vara den obehagliga varelsen han är.
 
Han förtjänar det inte. Han gör inget annat än ont.
Och det värsta är att han inte har vett att inse det själv.
 
 

Kommentarer

Postat av: Uhlrica

Publicerad 2013-05-22 13:29:00

Så bra att båda instanserna ser vad det är barnen
verkligen behöver SIN MAMMA!!!
Håller tummarna. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela