Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Eftertanke -stängd blogg...

Publicerad 2013-05-01 18:02:00 i Insiktsfullt

Detta är för att det är en hel del som läser.
Men en handfull som bryr sig "på riktigt"...
 
Jag fiskar inte efter sympati eller mer kommentarer.
Har viktigare saker att bry mig om.
 
Men jag vill att du kommer ihåg att omtanke kostar så lite. 
 
Man skyller på tid, och annat.. Fast ett vänligt ord, ett sms,
ett leende har man tid med.
 
Jag försöker varje dag, att visa människor jag möter,
på jobbet eller annars att vänlighet inte är ngt jobbigt.
 
Det ger ngn ngt,  samtidigt som man själv ger..
 
Går runt till alla mina kollegor, och ger dom ett leende "god morgon" VARJE morgon.
Det _kanske_ finns någon som inte har någon hemma, som önskar
dom just det. Någonsin.
 
Då har dom åtminstone mitt "god morgon"... Mitt leende.
 
Rätt vad det, hamnar kanske DU i nöd.
Vem har du som bryr sig, med hjärtat?
 
Sköt om er...
 
Min kamp är inte över.
Den går vidare, tills den är just det.
Över.
 
Och då, om inte innan. Så kommer jag öppna bloggen igen.
För jag vill väldigt gärna dela mina erfarenheter, med dom som står iför samma.
Eller liknande. Jag har inte haft ngn att "lita" på, mer än mig själv.
 
Det är tungt.
Men det går... För det finns inget annat alternativ.
 

Kommentarer

Postat av: Karola

Publicerad 2013-05-01 18:32:08

Tänker på dig varje dag! Undrar hur du har det?
Är en dålig skrivmänniska!
Du vet var jag finns! Har det själv tufft nu.. Kanske därför jag inte orkar/fixar att höra av mig.
Styrkekramar

Postat av: Jag

Publicerad 2013-05-01 19:09:49

Jag vet K.
Och jag tänker på dig/er också.

Finns här. Som jag vet att du gör...
Kram

Postat av: Uhlrica

Publicerad 2013-05-01 19:52:31

SÅ GLAD ATT JAG HAR DIG SOM MIN VÄN det är inte alla förunnat. Dina kollegier ska vara glada att de har dig omkring sig.Ett leende och ett enkelt ord kan göra sååå mycket.
Tänker på dig och hoppas hoppas att du vet det. Styrkekramar i massor!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela