Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Enskild vårdnad

Publicerad 2013-05-21 09:57:00 i Familjerätten

(Barnen nämns av mig med nummer 1-4 )
 
Såhär lyder delar av  Familjerättens ord:
 
"Sammantaget föreslår undertecknad att (mitt namn) bör tilldelas ensam vårdna om 1, 2, 3 och 4.
Barnen bör ha sitt huvudsakliga boende hos sin mamma.
Avseende umgänget, bör det ske hos pappan
(x namn) i närvaro av kontaktperson utsedd av socialtjänsten.
Umgängesstöd bedöms inte som tillämpbart
"om barnet inte kan antas vara tryggt utan sådant skydd är umgängesstöd inte något alternativ",
ur preposiotionen 2009/10:192.
 
Det är tydligt att ytterligare insatser i form av familjebehandling sannolikt behövs för barnen i relation till både sin mamma och till sin pappa"
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela