Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Hade en mysig eftermiddag... tills...

Publicerad 2013-05-02 09:39:00 i Allmänt

Frågade döttrarna när dom kom, om dom ville åka till ett närliggande köpcentrum.
Tänkte köpa mig ett vitt linne och strumpor.
 
Det ville dom.
 
Så vi begav oss ut i den fina vårsolen..
+ 17 grader och strålande sol.
 
Hittade linnen. Blev 2. Och så hittade tjejerna varsina tröjor, som dom gärna vill ha.
Så det fick dom.
 
Sen gick vi och köpte glass, och så åkte vi hemåt.
 
Alla var glada och det var så härligt att få uppleva "den gamla goda tiden".
 
Äldsta dottern hjälpte mig, göra potatisklyftor till middagen, medans den yngre
satt och suckade högt.
 
Och så helt plötsligt händer det som "alltid" händer nuförtiden.
 
Det finns INGET att göra hos mig.
Allt är tråkigt.
 
& när jag frågar om tröjorna dom just fått, inte var ngt att ha, får jag detta till svar:
 
"Du kan inte muta oss med saker istället för kärlek"...
 
Sen går dom.

Kommentarer

Postat av: Uhlrica

Publicerad 2013-05-05 07:56:58

Lider med dig. Kom ihåg att det inte är tjejerna som talar /styr utan idioten bakom dom.
Deras rätta jag kommer få blomma fram igen när detta är över. KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela