Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Muntlig Förhandling

Publicerad 2013-05-30 22:11:00 i Tingsrätten

Så hade det blivit dags för Muntlig Förhandling i Tingsrätten.

Min advokat kom & hämtade mig kl 12. Och det var lite trafik så vi kom till Attunda Tingsrätt i god tid.

X där med sin advokat, när vi kom.



Det står vilka salar/parter/mål det gäller i entren, på tvmonitorer.

Ser våld och knark tillsammans med vårdnad, boende, bältesmål och förskingring.

Pratar med advokaten lite.
13:00 ropas vårt mål upp i Tingssal 15.

1 tim & 20 min. Inkl 10 min paus.
Det är vad det tar.

Det gick bra vill jag tro.

Rådmannen/ordföranden/domaren -en aningen bister man i 50-årsåldern. Som var saklig.

Notarien (den som skriver allt som sägs) -en 30-årig tjej...

Jag sa inte ett dugg (vilket jag inte var förberedd på. Trodde jag skulle få yppa något men....)

Tänkte innan "vad kan dom tänkas ha att komma med".

Sen babblade hon -hans advokat (och x lite) på som bara den. Och mitt mod sjönk en smula.

Men advokaten skötte sig.

Beslut nästa fredag.

Huvudförhandling i 2 (!) dagar 29/8 & 2/9. Med vittnen mm...

(Obehaglig vuxenkänsla.. Vilken cirkus jag ställt till med)

Jag är slut. Psykisk anspänning. Advokaterna kom i luven m varann.
Min kallade X personlighet för Psykopat (?)...

X har aldrig motarbetat umgänget.

Uppmuntrat snarare. Vill ha ett fungerande samarbete och utredningarna är partiska... Ha. Ha. Ha.

Bull. Shitt.

Svamlade om att han varit på barnen att skriva/göra ett Mors Dag-kort...

Eller. Kanske. Inte.

Dumma jävel!

Känns "smutsigt & kränkande" i den miljön. Hoppas få perspektiv...

Fick skjuts hem av Advokaten.

Det var det...

Slut som människa.
Liten klump i hjärtat.
Men imorgon är en ny dag.

Lite distans kanske jag behöver.

Och sömn...

 

Kommentarer

Postat av: Minksy

Publicerad 2013-05-31 09:40:15

Förstår att det känns kämpigt.
Domstol och advokater känns som amerikansk serie men finns i den svenska vardagen oxå.

Det är snart över. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela