Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

En av punkterna i domen

Publicerad 2013-09-06 16:20:00 i Tingsrätten

Det bestämdes några saker som hamnade på pränt, och blev till en dom.
 
En av punkterna är att vid "överlämning" (dom går själva eller hämtas av mig)
av barnen efter en barnvecka, ska jag och x skicka som ett veckobrev till varann.
 
Om hur det varit i korthet, och om det är ngt speciellt som ska belysas.
 
Jag fick från x förra fredagen.
Och idag har jag skickat till honom.
 
Inget konstigt med det. Sålänge jag inte  behöver prata med honom, är det hanterbart.
 
Vad som också bestämdes (tyvärr) var att x ska få månatlig info om ändsta sonen.
Sonen som han varit otroligt elak emot, och  förkastat som en rostig cykel för 2½ år sen.
 
Nu plötsligt vill han ha info om honom. Betyg, vad han gör och hur det är och går.
Det är inte mycket att göra åt.
 
MEN det är fortfarande jag (och sonen) som väljer vad han får vetskap om
(förutom det ev. syskonen berättar för x).

Kommentarer

Postat av: Pyret

Publicerad 2013-09-06 23:04:02

Vadan detta plötsliga intresse?

Postat av: Minksy

Publicerad 2013-09-07 19:14:28

Knappast dåligt samvete utan troligen tips fr hans advokat att verka engagerad...lär gå över gissar jag. Trist nog.
Kram

Postat av: Jenny

Publicerad 2013-09-13 18:08:41

Kram! Hoppas det på något sätt blir enklare för er att gå vidare nu. Liksom en halv seger. Och nu har du ju nåt luta dig mot om det blir mer strul.

Svar: Precis!....
Mamman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela