Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Mailat & pratat både högt och lågt

Publicerad 2013-09-05 20:38:00 i Tankar

Mailat till Socialtjänsten och uppdaterat.
 
Mailat till Advokaten och uppdaterat.
 
Mailat till min syster och uppdaterat.
 
Mailat till mitt hjärta -det jag uppdaterat dom andra om.
 
Svarat på mail från Socialtjänsten, på deras svar.
 
Svarat på mail från min syster -som är kritisk, men ärlig.
-vilket jag uppskattar innerst inne. Men är lite dålig på att ta
när det är kaos i tillvaron.
 
Pratat med BUP -som var på utbildning till måndag.
 
Pratat med skolsköterskan.
 
Pratat med Advokaten.
 
Pratat med min syster.
 
Pratar med mitt hjärta.
 
Pratat med kollegor som undrat.
 
Tröttnat på mig själv av allt "malande".
 
Tänkte många tankar, om allt och inget.
 
Önskat att det blev en ny dag med lite distans.
& kraft att fortsätta klara av alla "måsten" och det som åliggs en som vuxen.
 
 

Kommentarer

Postat av: Minksy

Publicerad 2013-09-06 15:26:57

Holy. Ja ibland vill man inte vara vuxen m ansvar. Om bara nån annan tog rodret ett tag.

Kram

Postat av: Pyret

Publicerad 2013-09-06 22:56:53

Fina du! Vilken enorm börda du har. Många kramar till dig vännen! ❤

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela