Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

2 månader

Publicerad 2014-08-13 07:52:00 i Barnen

Så längesen är det sedan mitt näst yngsta barn var hos mig.

När näst äldsta barnet, valde att inte stanna hos sin pappa den 13/6, och kom tillbaka till mig...
-valde x att "behålla" det näst yngsta.

Jag har "pratat" med barnet ett par ggr. De gånger som min mobil ringt. Men det var mer en monolog.

Mobilen ringer. Och jag hör barnrösten.
"Jag ringer för att jag måste. Pappa tvingar mig. Jag vill inte ha med dig att göra"... Klick..

Det gör ont. Jätteont!
 Men jag får ta ett barn i taget.

Har räddat ett till ifrån x våld.

Det barnet är lättsamt och glatt. Har haft en härlig sommar. Och vuxit som person.

Underbart att se.

Men det känns, att det näst yngsta lever med en hjärntvättande pappa, som får henne att agera märkligt.

Jag måste få hjälp med detta. Frågan är bara av vem?!

Kommentarer

Postat av: Minks

Publicerad 2014-08-13 16:04:00

Stor kram. Jag förstår att myndigheter mm måste agera utefter regler mm men man har ju lust att skrika åt dem: HAN E PSYKOPAT, rädda henne!

Kram!!

Postat av: Pyret

Publicerad 2014-08-14 13:33:10

Du är så bra! Snart är de alla hos dig.
Många kramar ❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela