Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Mailat skolan..

Publicerad 2014-08-18 07:22:00 i Barnen

.. för barnen som börjar högstadiet i veckan.
 
För att mentorerna ska veta lite om hur läget ligger.
Märkligt första mail till en ny mentor kan jag tycka. Men jag har inget val.
 
Dom måste få veta ATT jag finns.
 
Men oxå varför jag inte kommer synas på det sättet som kanske är brukligt.
Vill oxå skydda barnet som inte vill träffa sin pappa. Han har ju rätt att vara med på utvecklingssamtal, men jag har svårt att tänka mig att det blir allt annat än jobbigt OM han skulle komma..
 
Så vi får se hur det blir. Nu vet mentorerna lite om läget.
Hoppas och tror att jag kan ha anledning att maila ngt roligare framöver..

Kommentarer

Postat av: Minsky

Publicerad 2014-08-19 07:57:47

Klokt av dig att ligga steget före 💜

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-20 21:18:13

Tyvärr helt klart nödvändigt av dig. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela