Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Dax att betala...

Publicerad 2014-06-23 07:31:00 i Advokaten

Ett år har nästan gått sen domen slogs igenom.
 
Jag har flera ggr frågat min advokat om kostnaden.
 
Men har har då sagt "det ordnar sig"...
 
Jag är pensionär, så jag gör inte detta för pengarna...
 
Osv.
 
Och så en dag, häromveckan så ringer han.
Det är dax att betala.
 
20% självrisk av summan ska betalas.
Och summan är hög. Jättehög.
 
34000 kr som ska bet. till sista juni.
 
80% har mitt försäkringsbolag betalat till honom.
 
Vi hade bra kommunikation. Det kändes tryggt.
 
Men det där med "det ordnar sig"..... -den meningen betydde tydligen inte samma sak för
honom som för mig.
 
Det blev ju katastrof. Aldrig att jag trott att jag skulle få den typen av räkning.
 
x fick betala en bråkdel.
 
Fick då veta att det är alltid dyrare att vara den som "drar igång ett mål"...
 
Det suraste är att jag inte fick något utav det. Fick inget för pengarna. Då det är samma läge nu som innan.
 
Kanske att det fick x värld att gunga lite. Att han inte vet vart han har mig. Att jag inte räds honom.
 
Men det svider. Illa...
 
Trettiofyratusen.
 
Suck...

Kommentarer

Postat av: Pyret

Publicerad 2014-06-23 21:28:43

Det var ingen liten summa! Vilket skit att det skall fungera så här!!!

Tänker på dig!

Svar: Nä det är ju inte det... Men sånt är det..Kram
Mamman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela