Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Inte som tänkt.. Men ändå så typiskt...

Publicerad 2014-06-17 14:06:00 i Barnen

Näst äldsta barnet bor ½ tiden hos mig. Och ½ hos x.

Hen vill inte det längre. Har märkt hur x är..

Tanken är väl förankrad där jag kunnat tänka, att det är bra att berätta det om.

Men det blev inte riktigt som vi tänkt i tanken. Utan hen gick till x förra fredagen. Och kände med ens ett obehag.

Så när x och ett av barnen gick till Ica, så gick hen hem till oss.
-och har stannat sen dess.

Varje dag har x skickat över näst yngsta barnet för att "stämma av" var hen befinner sig.

Och igår kom hon igen... Och vill prata med syskonet.

VAD säger hen...

"Pappa säger att han vill ha tillbaka din Iphone och dina hemnycklar"...

Hon får dom. Och går...

Ledsamt. Så ledsamt.
Det är DETTA som är det viktiga för honom. Inte att skicka ett sms eller ringa barnet.
Utan skicka ett syskon, och ta ifrån hen det som går..

Som straff.

Sakerna är viktigare än barnet.

Det säger rätt mycket om hur han funkar...

Tvi!

Kommentarer

Postat av: Karola

Publicerad 2014-06-17 19:08:15

Hoppas allt löser sig för dig/er! Tänker på er! Kram från mig!
Karola

Svar: Tack!
Mamman

Postat av: Minks

Publicerad 2014-06-17 20:58:18

Sorgligt. Tyvärr så kan han inte bättre. Sorgligt.

(O idiotiskt men som sagt han förstår inte bättre, han förstår inte hur han Bör göra. Och gör helt fel. Helt fel.)

Jättekram till mamman o hen!

Svar: Tack...
Mamman

Postat av: Pyret

Publicerad 2014-06-17 21:53:42

Blir så ledsen! Så fruktansvärd situation. Kramar till er alla!!!

Postat av: Eva

Publicerad 2014-06-17 22:41:05

Tänker på er! Kram!

Svar: Tack...
Mamman

Postat av: MF

Publicerad 2014-06-20 19:28:05

Han är ett megarövhål!! Borde inte Soc mfl inse det och ge dig 100% barn 100% av tiden?!

Svar: När det gäller psykisk misshandel och fostran, så är det svårt att komma åt. Han spelar Mr Nice Guy när han kommer i sociala sammanhang. Sen med stängd dörr hemma, så kan han vara sitt vanligt otäcka jag....Men kampen går vidare...
Mamman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela