Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Ringt Familjerätten

Publicerad 2014-06-23 07:42:00 i Barnen

Måste få till ett möte med dom. "Gärna" med x.
 
Så vi kan få på pränt vad nästäldsta barnet vill (dvs bo hos mig på heltid)...
 
Oklart om han svarar/vill det.
 
Klart är dock att när ett barn stannar hos mig, för att hen inte vill vara hos x.
Så behåller han ett barn hos sig.
 
Medans det fjärde barnet kommer till mig.
 
Märkligt detta. Vill inte dela på mina barn. Vill inte att dom ska vara hos honom. Alls!!!
 
Det som var lite facinerande vid mitt samtal, var att det var den personen på Familjerätten,
som vi träffade först vi v var där för några år sen.
 
Och hon mindes oss. Detta då dom inte för några anteckningar. Impad!
 
Nåja. I nästa vecka fick vi tid. FR skulle återkomma om barnet ska med/komma vid annan tidpunkt.
 
Hoppas x kommer.... Men han är inte så mycket för att göra som andra tycker...
 
Han lider av lite lätt hybris nämligen..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela