Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Ringt..

Publicerad 2014-06-05 09:32:00 i Socialtjänsten

Ringde och pratade med Familjerätten. Eller jag ringde till ett nr, och kom till en "sluss"..
Och killen jag pratade med, tog mina uppgifter.

Hade ingen större förväntan på återkoppling direkt, men på em ringde en kvinna från Familjerätten.

Rådfrågade henne, och hon svarade efter bästa förmåga.

Hon tyckte dock att jag skulle prata med Socialtjänsten, då jag hade oro för mitt barn.

Så efter vårt samtal, ringde jag Soc. Och pratade med personen jag blivit rekommenderad.

Hon gav den informationen hon hade, med tanke på att "ärendet" endast är i tankestadiet ännu. Dvs inget har gjorts för att träda till verket.

Hon rekommenderade mig att kontakta polisen också. Detta då det framgick att jag är oroad för vad df kan få för sig...

Troligen är han bara som vanligt en snackare. Ingen doer. Men man vet aldrig. Och jag vill ha alla bitarna klara, så jag vet vad jag ska göra OM det blir hotfullt/obehagligt.

Och då var det Polisen som man skulle ringa...

Bra nu vet jag vad jag behöver för nu. Ska bara återkoppla till barnet, och sen gå vidare..

Kommentarer

Postat av: Pyret

Publicerad 2014-06-05 17:49:20

❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela