Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Så nära, men ändå så långt ifrån..

Publicerad 2014-10-06 10:43:07 i Barnen

Innebandy för äldsta dottern. Jag och deltidssambon :) tänkte heja på, och således oxå skjutsa. Då det vara bortamatch.

Vid samlingsstället, ansluter endel barn och föräldrar. Och det första jag ser är x och dottern.

Hon ska vara med och spela i storasysters lag, då det är kort om folk.

Blir glad att se henne. Men den känslan är inte delad. Hon håller sig undan, nästan ställer sig bakom x.
Som om jag är farlig :(

X följer inte med på matchen. Han har inget körkort, och ett barn hemma. Så han får inte följa med.

Är så roligt att se systrarna på plan samtidigt. Och jag är glad... samtidigt som tårarna rinner utmed kinderna.

Mitt barn. Så nära, men ändå sååå ofantligt långt ifrån.

Saknar henne otroligt mycket. Känns som ngt ryckt hjärtat ur kroppen på mig..

Hur ska jag någonsin få henne tillbaka.
Vad krävs av mig. Säg det och jag gör det.

Jag lider. Jag saknar. Jag älskar så.....

Kommentarer

Postat av: Pyret

Publicerad 2014-10-06 13:11:14

Fina fina du! Jag börjar gråta när jag läser. Blir så ledsen för din och er skull att det skall behöva vara så här. Vill bara springa bort till dig och kasta mig om halsen och ge dig den största och varmaste kramen i världen.

Svar: ❤️ tack vännen...
Mamman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela