Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Familjerätten

Publicerad 2014-09-22 16:58:07 i Familjerätten

Vi var så på Familjerätten IGEN.

X valde tid -kl 13:00. Så går det när man inte har ngt vettigt för sig på dagarna. Då kan man sådana tider.

Medans jag fick stämpla ut från jobbet, och lixom bara "gilla läget".

Nåja möte var det.

X babblade ju som tusan sist, och FR-tanterna var lite hårda emot honom.

Framförallt har han VÄLDIGT svårt att fatta att det är HAN (som ska agera som en )som är vuxen... och BARNEN är BARN.

Dvs INGET ansvar kan läggas på dom i vår konflikt.
(ja det är ju eg mer än, en konflikt. Det är sååååå mycket mer helt enkelt)

Iallafall. Möte inplanerat.
Denna ggn fick jag tillfälle att prata mer.

Och ännu mer så "svingade FR-tanterna" med sin osynliga "förmaningspiska" över huvudet på x.

Kändes rätt skön, ska jag i ärlighetens namn säga...

Tog upp detta med att dottern hos mig, vill ha endel av sina saker, som finns hos x. Som hon fått av mig, min särbo, eller köpt själv.

Samt några andra saker...

X började genast jiddra... om att "det som finns hos mig, tillhör mig"..

Varpå FR-tanten spänner ögonen i honom, vänder sig till honom och säger:

"alltså, om du nu vill ha ngn form av kontakt med din dotter ALLS, så kanske du ska byta strategi, och vara lite medgörlig. För det sättet du kör på nu, det gagnar ju möjligen en.. och det är DIG.

Hur kan du förvägra henne sina saker. Vad ska DU med DOM till.. och framförallt träningskläder, som det står HENNES NAMN PÅ. VA?"

.....*bortgjord*...

Då kommer han med sin j-a undanflykter.. att det är för litet, det finns inte hos honom, hon har inget där ... bla bla bla..

Och FR-tanten igen..

SKÄRP DIG! Packa ihop det som tillhör henne. Låt henne upptäcka att det isf är för litet.. men GÅ HENNE TILL MÖTES....

*ridå*

Så det var ett mission till nästa gång att fixa.

**********

Kändes lättare när vi gick därifrån... Och att mannen i mitt liv, stod och väntade med bilen, gjorde inget.

Allt för att jag skulle slippa åka med samma tåg som x.

Räckte med hissen ner....

Kommentarer

Postat av: Minks

Publicerad 2014-09-22 18:16:05

Go FR Go FR!!
Älskar när tanter läxar upp df 👍

Postat av: Pyret

Publicerad 2014-09-22 20:44:29

Fan vad härligt! Mera sådant!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela